top of page
Search
  • Marc Boone

Het mirakel van Sint Anthonius

Ik rijd een hobbelige weg, bergaf... in de verte zie ik drie pelgrims te voet de andere kant van de vallei opklauteren... ik neem mijn aanloop om zo weinig mogelijk energie te verliezen bergop... in een rotvaart ga ik naar beneden en dan zo gezwind mogelijk bergop...

boven wil een auto mij passeren en ik ga aan de kant van de weg staan.... nog even de route verifiëren... shit, mijn telefoon is uit zijn houder gedaverd tijdens mijn kamikaze rit...

en daarnet is een auto mij voorbijgereden...

Met een bang hartje keer ik op mijn wielsporen terug...ondertussen scenario’s bedenkend hoe mijn route te verifiëren, Clo te kontakteren, mijn slaapplaats te zoeken en te reserveren... veel evidente zaken worden plots een probleem..

ik vind mijn iphone terug zonder al te veel te zoeken, ongeschonden...

Een mirakel van Sint Anthonius die in Doorslaar werd aanroepen als iemand iets verloren had...

In het volgende dorp kom ik uiteindelijk de drie pelgrims tegen, Fransen, en samen vieren we het nieuwe wonder...






31 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page